Η συναρπαστική ιστορία των πατινιών!

15 Νοεμβρίου, 2021

Share the story

Πόσα Σαββατοκύριακα και πόσα καλοκαίρια έχουμε περάσει πάνω στα αγαπημένα μας πατίνια; Μεγάλοι και μικροί, όλοι έχουμε όμορφες αναμνήσεις και για πολλούς από εμάς τα rollers είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητά μας.

Υπάρχει ωστόσο μια συναρπαστική ιστορία πίσω από τα rollers και σε αυτό το άρθρο θα παρουσιάσουμε την ιστορία και την εξέλιξη αυτών των ‘’μαγικών παπουτσιών ‘’.

Και ξεκινάμε λοιπόν!

Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα rollers – πατίνια δεν είχαν εφευρεθεί μέχρι το 1700, θεωρείται σχετικά ένα νέο άθλημα. Σε αντίθεση με το πατινάζ για το οποίο έχουν βρεθεί αντικείμενα που χρονολογούνται από το 3000 π.Χ.

  • ''Skeelers'' 1700

    Στον πυθμένα μιας λίμνης στην Ελβετία βρέθηκαν παγοπέδιλα που ήταν κατασκευασμένα από οστά ποδιών μεγάλων ζώων και δερμάτινα λουριά. Ένας Ολλανδός που δεν γνωρίζουμε το όνομά του, ήταν ο καινοτόμος που σκέφτηκε αυτού του είδους τα πατίνια καθώς μέχρι τότε, μόνο το πατινάζ ήταν πολύ διαδεδομένο.
    Το πατινάζ στον πάγο στις Κάτω Χώρες ήταν μια κοινή μέθοδος για να ταξιδεύουν στα κανάλια που μένουν παγωμένα πολλούς μήνες τον χρόνο. Αυτός ο άγνωστος Ολλανδός δημιούργησε ξύλινα καρούλια σε κορμούς ξύλου και το αποτέλεσμα ήταν η εφεύρεση του πρώτου ζεύγους παγοπέδιλων ‘’ξηράς γης’’. Αυτά τα νέα πατίνια ξηράς γης ονομάζονταν skeelers.

  • ''Τα σπάει στο πάρτυ μασκέ'' 1760

    Προχωρούμε μερικές δεκαετίες μετά και σε ένα πάρτυ μασκέ. Ο John Joseph Merlin από το Huy του Βελγίου, εφευρέτης και κατασκευαστής μουσικών οργάνων έφτασε στο πάρτι πάνω στις μεταλλικές ρόδες του. Ο εφευρέτης έκανε μια ‘’δραματική είσοδο’’ ενώ έπαιζε το βιολί του και η χάρη του τον οδήγησε κατευθείαν σε έναν καθρέφτη όπου και ‘’γκρέμισε’’ το επόμενο ορόσημο στην ανάπτυξη των roller skates.

  • ''patin a terre'' 1789

    Ένας άλλος Βέλγος εφευρέτης εισήγαγε μια νέα καινοτομία στα πατίνια γύρω στο 1790. Ενώ ζούσε στο Παρίσι, ο Maximiliaan Lodewijk van Lede έδεσε ξύλινους τροχούς σε μια σιδερένια σόλα και τα ονόμασε patin à terre, ή land skate. Η πρωτότυπη ιδέα του Van Lede δεν τράβηξε μεγάλη προσοχή, ίσως επειδή έπρεπε να εγκαταλείψει το Παρίσι κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης και να αφήσει πίσω την εφεύρεσή του.

  • ''Roller Ballet'' 1818

    Στο Βερολίνο, τα πατίνια έκαναν μια ακόμη πιο χαριτωμένη είσοδο στην κοινωνία, με την πρεμιέρα του γερμανικού μπαλέτου Der Maler oder die Wintervergn Ugungen (The Artist or Winter Pleasures). Το μπαλέτο ζήτησε πατινάζ στον πάγο, αλλά επειδή ήταν αδύνατο εκείνη την εποχή να παράγουν πάγο σε μια σκηνή, χρησιμοποιήθηκαν κάποιους είδους πατίνια.

  • 'Η πρώτη πατέντα'' 1819

    Τα πατίνια έλαβαν το πρώτο επίσημο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τους το 1819. Ο Monsieur Patibledin έβαλε μια ξύλινη σόλα σε μια μπότα που ήταν εξοπλισμένη με τέσσερις μεταλλικούς κυλίνδρους. Η διαμόρφωση των τροχών ήταν σε μια σειρά κατασκευασμένα από χαλκό. Εικάζουν επίσης ότι οι τροχοί θα μπορούσαν να είναι κατασκευασμένοι από ελεφαντόδοντο ή ξύλο. Αυτά τα πατίνια αποτελούνταν από τρεις ευθύγραμμους τροχούς και ένα σύστημα φρένων που αποτελούταν από μια βίδα στη φτέρνα του πλαισίου.

    Τα πατίνια συνέχισαν να εξελίσσονται και να αποκτούν νέες πατέντες με διάφορα σχέδια. Πολλοί εφευρέτες όπως οι Spence, Lohner, Garcin και Legrand παρουσίασαν εκδόσεις χρησιμοποιώντας το σχέδιο του Patibledin ως βάση.

  • ''The Rolito'' 1823

    Η επόμενη αξιοσημείωτη ανακάλυψη έγινε το 1823 όταν το "Rolito", ένα πατίνι με πέντε τροχούς εισήχθη από τον Robert John Tyers. Τα πατίνια του περιείχαν τροχούς διαφορετικής διαμέτρου ενώ χρησιμοποίησε και ένα σύστημα πέδησης στο πίσω μέρος του σκελετού που αποδείχθηκε αρκετά πιο επαρκές σε σχέση με τις προσπάθειες που έγιναν από τον Patibledin και πολλούς άλλους.

    Όμως τα πατίνια του Tyers δεν είχαν ακόμη την ικανότητα να κάνουν στροφές κατά μήκος μιας κυκλικής διαδρομής που αποδείχτηκε αργότερα το κρίσιμο τεχνικό σημείο που θα εμπόδιζε τα πατίνια από μια ευρεία αποδοχή.

  • ''Cingar'' 1828

    Στη Γαλλία, ο Jean Garcin έλαβε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το “Cingar”. Το Cingar ήταν ένα τρίτροχο πατίνι και το όνομα το εμπνεύστηκε από αναγραμματισμό του επιθέτου του. Ο Garcin άνοιξε αργότερα μια πίστα για πατίνια, δίδαξε πατινάζ και έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο “Le vrai Patineur” (που σημαίνει ο αληθινός πατινέρ). Ο Garcin αναγκάστηκε όμως να κλείσει την πίστα του, καθώς σημειώθηκαν πολλοί τραυματισμοί σε αυτήν.

  • ''Barmaids on Wheels'' 1840

    Η πρώτη στιγμή της δημοσιότητας για τα πατίνια ήρθε στη δεκαετία του 1840. Η ταβέρνα ‘’Corse Halle’’ στο Βερολίνο ήταν η πρώτη τεκμηριωμένη ταβέρνα που χρησιμοποίησε τα πατίνια ως μέσο μετακίνησης.
    Λόγω του μεγέθους των αιθουσών μπύρας στη Γερμανία εκείνη την εποχή, αυτός ήταν ένας αποτελεσματικός τρόπος εξυπηρέτησης των πελατών, έτσι λοιπόν σερβιτόροι πάνω σε πατίνια μετέφεραν τις μπύρες.

  • “Le Prophete” 1849

    Για τη γαλλική όπερα “Le Prophete” ο Louis Legrange κατασκεύασε ένα ζευγάρι πατίνια με τους τροχούς σε σειρά για να προσομοιώσει το πατινάζ στον πάγο.
    Βέβαια δεν είχαν μεγάλη επιτυχία καθώς δεν μπορούσαν να σταματήσουν και να ελιχθούν καλά οι χρήστες των συγκεκριμένων πατινιών.

  • 'Ρουλεμάν'' 1852

    Τα πρώτα πατίνια εξοπλισμένα με ρουλεμάν εφευρέθηκαν από τον Άγγλο Ι. Gidman, όπου και έκανε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αλλά χρειάστηκε να περιμένει 30 χρόνια για να δει την εφεύρεσή του να χρησιμοποιείται στα πατίνια.

  • ''Public Rinks'' 1857

    Τελικά, το 1857 το ‘’roller skating’’ είχε αποκτήσει αρκετή δυναμική και μεγάλη φήμη ώστε να δικαιολογήσει το άνοιγμα των πρώτων δημόσιων παγοδρομίων για πατίνια.
    Άνοιξαν λοιπόν τεράστιες δημόσιες αίθουσες στο Floral Hall και στο Strand του Λονδίνου ώστε να απολαμβάνουν όλο και περισσότεροι τα πατίνια.

  • ''Woodward'' 1859

    Στο Λονδίνο το 1859 εφευρέθηκε το πατίνι ''Woodward’’ με τέσσερις ρόδες από καουτσούκ τοποθετημένες σε κάθε πλαίσιο, για να υπάρχει καλύτερη πρόσφυση από τους σιδερένιους τροχούς που χρησιμοποιούνταν μέχρι τότε. Όπως και το Rolito, αυτά τα πατίνια είχαν στην μέση τροχούς που ήταν μεγαλύτεροι από τους τροχούς στις άκρες του πλαισίου με σκοπό να είναι ευκολότερες οι στροφές, αλλά αυτό δεν επέλυσε τα προβλήματα στους ελιγμούς.
    Αυτό το πατίνι είχε χρησιμοποιηθεί από τον Τζάκσον Haines, (ιδρυτής του σύγχρονου καλλιτεχνικού πατινάζ), για εκθέσεις και επιδείξεις.

  • ''Parlor Skate'' 1860

    Ο Reuben Shaler, ένας εφευρέτης από το Μάντισον, του Κονέκτικατ, εξέλιξε τα πατίνια και τα σχεδίασε ώστε να λύσει το πρόβλημα των ελιγμών. Ο Shaler πήρε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που εκδίδεται από το Γραφείο Ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ και κατοχύρωσε το Parlor Skate.
    Αυτά τα πατίνια είχαν τέσσερις τροχούς και έμοιαζαν πολύ με το πλαίσιο που χρησιμοποιείται σήμερα χωρίς όμως να βρουν μεγάλη ανταπόκριση από την αγορά.

  • ''Rocking Skates'' 1863

    Αν και τα roller skates είχαν γεννηθεί στην Ευρώπη, χρειάστηκε η ευρηματικότητα του Αμερικανού James Leonard Plimpton από τη Μασαχουσέτη για να σχεδιάσει τη βασική ιδέα για τα quad roller skates που χρησιμοποιούμε σήμερα.

    Οι συνεισφορές του Plimpton στα πατίνια ήταν το μεγαλύτερο άλμα στο roller skating από την έναρξή τους. Αν και τα πατίνια του ήταν η πιο σημαντική ανακάλυψη στην εξέλιξη του πατινάζ, εξακολουθούσε να υπάρχει ένα σημαντικό πρόβλημα. Οι τροχοί φθείρονταν γρήγορα καθώς δημιουργούταν πολλή τριβή μεταξύ του τροχού και του άξονα των skates. Η λύση του Plimpton ήταν να προσθέσει ένα δαχτυλίδι από ορείχαλκο μεταξύ του τροχού και του άξονα. Για να εξαλείψει περαιτέρω τη φθορά, εφάρμοσε λίπανση σε αυτό το ορειχάλκινο ρουλεμάν“skate bearing’’. Οι προσπάθειες του απέφεραν μεγάλα κέρδη ενώ άνοιξε επίσης ένα skate club στη Νέα Υόρκη όπου οι κύριοι έκαναν πατινάζ για να εντυπωσιάσουν τις κυρίες.

  • ''New York’s Roller Skating Association'' 1866

    Τα πρώτα πατίνια του Plimpton έσφιγγαν το παπούτσι, αλλά στα βελτιωμένα σχέδια χρησιμοποιούσαν κορδόνια με κουμπιά. Ο Plimpton εξέλιξε πολύ την ιδεολογία του skating καθώς εγκατέστησε ένα πάτωμα για πατινάζ στην επιχείρηση επίπλων του στη Νέα Υόρκη, νοίκιαζε πατίνια σε πελάτες, ίδρυσε την ένωση Roller Skating της Νέας Υόρκης, εισήγαγε δοκιμασίες ικανότητας στο πατινάζ, λειτούργησε πίστες στα βορειοανατολικά και ταξίδεψε για να δώσει μαθήματα.

  • ''Αναβίωση του Cingar'' 1867
    Τα πατίνια Cingar που είχε ανακαλύψει ο Jean Garcin ήρθαν ξανά στο προσκήνιο στην έκθεση Exposition Universelle του Παρισιού όμως δεν προχώρησε η εξέλιξη τους καθώς τα τετράγωνα πατίνια του Plimpton έιχαν γίνει τα πιο δημοφιλή.
  • ''toe stop'' 1876
    Στο Birmingham της Αγγλίας με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ο William Bown κατοχύρωσε ένα σχέδιο για τους τροχούς πατινιών με τις δύο επιφάνειες του άξονα να παραμένουν σταθερές και κινούμενες. Επίσης σχεδίασε το ‘’toe stop’’ το σταμάτημα δηλαδή στη μύτη των skates όπου το βλέπουμε μέχρι σήμερα σε όλα τα τετράγωνα πατίνια.
  • ''Εξέλιξη των ρουλεμάν'' 1877
    Ένα χρόνο αργότερα, ο Bown συνεργάστηκε με τον Joseph Henry Hughes, ο οποίος κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τα στοιχεία μιας ρυθμιζόμενης σφαίρας ή ρουλεμάν, ένα σύστημα παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιούμε σήμερα για τα πατίνια και για τα ροδάκια των skateboards.
  • ''pin ball bearings'' 1884
    Ένα ακόμη δίπλωμα ευρεσιτεχνίας προστέθηκε στην εξέλιξη των πατινιών από τον Levant Μ. Richardson. Οι χαλύβδινες μπίλιες βοήθησαν στη μείωση της τριβής και με αυτόν τον τρόπο οι skaters μπορούσαν να αυξήσουν την ταχύτητα τους καταβάλλοντας την ελάχιστη προσπάθεια. Η εφεύρεση των τροχών με pin ball ρουλεμάν επέτρεψε στα πατίνια να κυλούν πιο εύκολα και έκανε τα παπούτσια των πατινιών να ζυγίζουν λιγότερο.
  • ''Combined Ice and Roller Skate'' 1892
    Στη Νέα Υόρκη της Αμερικής Ο Walter Nielson πήρε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα πατίνι που συνδύαζε το πατινάζ στον πάγο και το roller skating. Τα πατίνια του αποτελούνταν από 14 τροχούς και πρότεινε να τοποθετείται ένα μαξιλαράκι από καουτσούκ, δέρμα ή παρόμοιο υλικό, έτσι ώστε όταν ο skater θέλει να σταματήσει, μπορεί να πιέσει το μαξιλαράκι κάτω στο πάτωμα ή στο έδαφος.
  • ''Richardson Ball Bearing and Skate Company'' 1898

    Ο Levant Richardson ξεκίνησε την εταιρία Richardson Ball Bearing and Skate Company η οποία ξεκίνησε να προμηθεύει πατίνια σε αρκετούς επαγγελματίες skaters της εποχής.
    Οι δεκαετίες που ακολούθησαν αργότερα ήταν πολύ σημαντικές για την εξέλιξη των πατινιών καθώς οι skaters μπορούσαν πια να κυλάνε σε όλους τους τύπους των επιφανειών και έπειτα να χρησιμοποιήσουν τροχούς από καουτσούκ και ελαστικά. Αυτή η εξέλιξη βοήθησε πολύ ώσπου αργότερα να εμφανίστηκαν τα inline skates.

  • ''Inline skates'' 1900
    Η εταιρεία Peck & Snyder κατοχυρώνει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα πατίνι με δύο τροχούς το 1900.
  • ''Coliseum public skating rink'' 1902
    Στο Κολοσσαίο του Σικάγο άνοιξε μια δημόσια πίστα για roller skates με 7.000 παρευρισκόμενους τη βραδιά των εγκαινίων. Αυτή ήταν η μεγαλύτερη δημόσια διοργάνωση skating μέχρι και σήμερα. Το Κολοσσαίο ήταν γνωστό για τη φιλοξενία ορισμένων από τις μεγαλύτερες πολιτικές εκδηλώσεις των Ηνωμένων Πολιτειών.
  • ''Ρυθμιζόμενο μήκος στα πατίνια'' 1905
    Άλλο ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τον δημιουργό John Jay Young από την Νέα Υόρκη για πατιίνια με ρυθμιζόμενο μήκος.
  • ''Madison Square Gardens'' 1908
    Το Madison Square Gardens στη Νέα Υόρκη γίνεται πίστα για πατίνια. Αργότερα άνοιξαν εκατοντάδες πίστες ''skating rinks'' στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Το άθλημα γινόταν πολύ δημοφιλές και αναπτύχθηκαν διάφορες εκδόσεις των πατινιών όπως: recreational skating σε εσωτερικές και εξωτερικές πίστες, πατινάζ πόλο, χορός με roller skates και αγώνες ταχύτητας.
  • ''three-wheeled inline skate'' 1910

    Η Roller Hockey Skate Company σχεδιάζει ένα τρίτροχο inline skate με δερμάτινο παπούτσι και τον πίσω τροχό ανασηκωμένο για να επιτρέπει στον skater να περιστρέφεται στον κεντρικό τροχό.

  • ''Πατέντες για πατίνια'' 1930's

    Η εταιρεία Best-Ever Built Skate Company κατασκεύασε ένα inline skate με τρεις τροχούς τοποθετημένους κοντά στο έδαφος.
    Τα πρώτα διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τα πατίνια Jet inline skates για cross-training κατατέθηκαν τη δεκαετία του 1930. Μια διαφήμιση για αυτούς δημοσιεύτηκε σε ένα τεύχος του 1948 του Popular Mechanics.

  • ''Jet Skate'' 1938

    Ο Christian Siffert, από το Deerfield, του Illinois, κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ένα σχέδιο για ένα οικονομικό inline skate που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί τόσο για βόλτες στους δρόμους όσο και στα παγοδρόμια. Θα μπορούσε δηλαδή να γίνει παγοπέδιλο μετατρέποντας τους τροχούς με αιχμηρά άκρα.
    Το Jet Skate διαφημίστηκε ως ''το μοναδικό πατίνι με φρένο για να σταματάει γρήγορα''. Βέβαια εκείνη την εποχή είχαν εφευρεθεί πολλά πατίνια που διέθεταν φρένο αλλά το jet skate έμοιαζε πολύ με τα σχέδια που βλέπουμε στα φρένα των σημερινών πατινιών. Τα φρένα ήταν πάντα ένα τεχνικό πρόβλημα σχεδιασμού για τους κατασκευαστές πατινιών.

  • ''Modern inline skates'' 1941
    Στην Ολλανδία αρχίζουν να εμφανίζονται όλο και περισσότερα inline skates, αρκετά όμοια με τη μορφή που έχουν τα rollers σήμερα.
  • ''First U.S.A. patent'' 1953
    Το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τα σύγχρονα πατίνια (inline skates) χορηγήθηκε τον Ιούλιο του 1953 στον Ernest Kahlert από τη Santa Ana της Καλιφόρνια των ΗΠΑ, με αριθμό ευρεσιτεχνίας US 2644692. Αυτά τα πατίνια σχεδιάστηκαν για να συμπεριφέρονται ακριβώς όπως τα παγοπέδιλα στον πάγο με ξεχωριστές αναρτήσεις και μαλακούς τροχούς. Πρώτη εμφάνιση έκαναν στο τεύχος Απριλίου 1950 του "Popular Mechanics" και στο τεύχος Απριλίου 1954 του "Popular Science".
  • ''Rocker Skate Company'' 1954
    H Rocker Skate Company στο Burbank της Καλιφόρνια ανέπτυξε ένα inline skate με 2 στρογγυλούς τροχούς από τεχνητό καουτσούκ και χωρίς φρένο. Διαφημίστηκε στο "Popular Science" στο τεύχος Νοεμβρίου 1953 και στο "Popular Mechanics" στο τεύχος Φεβρουαρίου 1954. Οι διαφημίσεις τα περιέγραφαν ως «ήσυχα, γρήγορα και καλά για στάσεις και στροφές».
  • ''Chicago Skate Company'' 1960

    Η Chicago Skate Company προσπαθεί να διαθέσει στην αγορά ένα inline skate πατίνι παρόμοιο με τον σημερινό εξοπλισμό, αλλά ήταν ασταθές, άβολο και τα φρένα δεν ήταν αξιόπιστα.
    Το 1960 κατασκευάστηκε στην ΕΣΣΔ ένα inline skate με 4 ρόδες και ένα toe stop. Φαινόταν να έχει στιβαρή κατασκευή και είναι παρόμοιο με μερικά από τα σημερινά καλλιτεχνικά πατίνια inline skates, με το φρένο σε σχήμα τροχού στο μπροστινό μέρος των δαχτύλων για να σταματάει το πατίνι.

  • "Euba-Swingo" 1962

    Ένα βαρύ πατίνι που ονομάζεται "Euba-Swingo" κατασκευάστηκε από την εταιρεία Euba στη Γερμανία. Αυτό το πατίνι βγήκε σε δύο εκδοχές. Η πρώτη ήταν με το πατίνι μόνιμα τοποθετημένο σε μπότα και η δεύτερη ως clamp-on skate, σαν πατίνι που θα δένει πάνω στην μπότα. Στα πατίνια Euba-Swingo οι τροχοί είχαν διαφορετικό μέγεθος, διέθεταν μπροστινό στοπ για τα δάχτυλα και χρησιμοποιήθηκαν για προπόνηση καλλιτεχνικού πατινάζ στην ξηρά.
    Τα πατίνια εμφανίστηκαν επίσης στη ρωσική ταινία Королева бензоколонки (Gas Station Queen) το 1962 περίπου στο 09:23 της ταινίας.

  • ‘’ BiSkates’’ 1964
    Μια διαφήμιση σε ένα περιοδικό δείχνει BiSkates, ένα άλλο πατίνι που προορίζεται ως εναλλακτική λύση για εκπαίδευση στον πάγο.
  • ''Skate boots'' 1966

    Η Chicago Roller Skate Company κατασκευάζει το δικό της inline skate με μπότα. Το πατίνι που επηρέασε τον Scott Olson ήταν ένα μοντέλο της Chicago Company Skate Company του 1966. Αυτά τα πατίνια διέθεταν τέσσερις τροχούς σε μια γραμμή με τον μπροστινό και τον πίσω τροχό να εκτείνονται πέρα από την μπότα σαν λεπίδα παγοπέδιλου παίζοντας σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του inline skating.

    Στη Γερμανία, ο Friedrich Mayer απέκτησε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το inline skate του. Λόγω της δημοτικότητας των quad roller skates κανείς δεν ενδιαφερόταν εκείνη την εποχή για ένα πατίνι με δύο τροχούς ανά άξονα, ένα υφασμάτινο παπούτσι και ένα φρένο στο μπροστινό μέρος.

  • ‘’Tri-skates’’ 1966

    Στην Αγγλία αναπτύχθηκε το Tri-Skate, ένα πατίνι με τρεις τροχούς, ψηλά δερμάτινα παπούτσια και ένα φρένο μπροστά και σύμφωνα με ολλανδικά άρθρα σχετικά με αυτό το θέμα, έως και 100.000 ζευγάρια inline πατίνια (όχι απαραίτητα όλα Tri-Skates) πουλήθηκαν στην Ολλανδία και τις γειτονικές χώρες. Αυτό συνέβη πριν από την ανάπτυξη των RollerBlade και θεωρήθηκε μεγάλη επιτυχία.
    Οι λεπτομέρειες της προέλευσης του Tri-Skate είναι αβέβαιες. Το σχέδιο είναι είτε αμερικανικό είτε ολλανδικό, οι σκελετοί κατασκευάστηκαν στην Αγγλία από την Yaxon (παραγωγός παιχνιδιών) και οι μπότες κατασκευάστηκαν στην Ιταλία. Αυτό φυσικά σημαίνει ότι τα πατίνια πουλήθηκαν και σε αυτές τις χώρες.

  • ‘’Skeeler’’ 1972
    Το 1972, η Mountain Dew προσπάθησε να πουλήσει το "Skeeler" του Mettoy στον Καναδά. Αυτό το τρίτροχο inline skate αναπτύχθηκε για Ρώσους παίκτες χόκεϊ και για αθλητές ταχύτητας. Τα Skeelers, ήταν ένα άλλο όνομα για το πατινάζ ή τον σκέιτερ και ήταν οι πρώτες εκδοχές των σημερινών inline skates και κατασκευάζονταν σε μεγέθη για ενήλικες και παιδιά. Οι διασημότητες που τα δοκίμασαν ως διαφημιστική προώθηση ήταν ο χορευτής Lionel Blair και ο δρομέας Derek Ibbotson, ο οποίος είχε σημειώσει παγκόσμιο ρεκόρ για το μίλι το 1957.
  • ‘’Speedys’’ 1978
    Το Speedys, προϊόν της SKF, ήταν ένα inline skate που διέθετε μαλακές μπότες, πλαίσιο και τέσσερις τροχούς. Δυστυχώς, η αγορά στα τέλη της δεκαετίας του '70 δεν ήταν έτοιμη για αθλήματα που σχετίζονταν με τα πατίνια και η παραγωγή διακόπηκε.
  • ‘’Olsons brothers’’ 1979
    Ο Σκοτ και ο Μπρέναν Όλσον, αδέρφια και παίκτες χόκεϊ από τη Μινεάπολη της Μινεσότα, βρίσκουν ένα ζευγάρι πατίνια της Chicago Company και αρχίζουν να τα επανασχεδιάζουν χρησιμοποιώντας σύγχρονα υλικά. Πρόσθεσαν τροχούς πολυουρεθάνης, σύνδεσαν τα πλαίσια σε μπότες χόκεϊ επί πάγου και πρόσθεσαν ένα λαστιχένιο φρένο στο νέο σχέδιο. Οι τροποποιήσεις προορίζονταν για προπόνηση χόκεϊ επί πάγου όταν ο πάγος δεν ήταν διαθέσιμος. Μετά από περισσότερα από 200 χρόνια δοκιμών και λαθών, τα inline skating είναι έτοιμο να αναδυθούν.
  • ‘’Rollerblade’’ 1980
    Ο Scott και ο Brennan Olson ίδρυσαν το Ole's Innovative Sports, η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Rollerblade αφού πούλησαν inline skates χωρίς καθόλου φρένο στους παίκτες του χόκεϊ που ήταν και οι πρώτοι που τα υιοθέτησαν. Οι αδερφοί Olson εισήγαγαν ένα νέο ‘’φαινόμενο’’ στο πατινάζ που παρόμοιο δεν έχει ξαναγίνει στην ιστορία του αθλητισμού των rollers. Ο κατάλληλος όρος που πρέπει να χρησιμοποιείται κατά την περιγραφή αυτού του είδους πατινάζ είναι το inline skating ή το inline roller skating, αλλά η Rollerblade είχε τέτοιο αντίκτυπο που το όνομα της έγινε συνώνυμο με το άθλημα, παρά το γεγονός ότι η Rollerblade είναι κατασκευαστής πατινιών.

    Το μοντέρνο στυλ των πατινιών ταχύτητας αναπτύχθηκε ως υποκατάστατο του παγοπέδιλου και χρησιμοποιήθηκε από έναν Ρώσο αθλητή που προπονείται σε ξηρά για την προετοιμασία των ολυμπιακών αγωνισμάτων του πατινάζ ταχύτητας μεγάλης πίστας. Μια φωτογραφία του Αμερικανού σκέιτερ Eric Heiden που χρησιμοποιεί τα πατίνια του Όλσον για να προπονηθεί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1980 σε έναν δρόμο στο Wisconsin δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Life.

    Οι αδερφοί Olson υιοθέτησαν και προσάρμοσαν το Chicago inline skate και με την πάροδο του χρόνου προκάλεσαν μεγάλη έλξη του κοινού στο roller skating. Το όνομα Rollerblade έχει γίνει συνώνυμο του inline skating για τους περισσότερους ανθρώπους, επισκιάζοντας πολλούς απ’ τους κατασκευαστές πατινιών και αφήνοντας πίσω στην ιστορία ένα μεγάλο μέρος του inline roller skating.
  • ‘’Inline skate-toe stop’’ 1982
    Το 1982, ο Scott Olson προσθέτει το toe stop στο inline πατίνι του, αλλά διαπίστωσε ότι δεν λειτουργούσε καλά.
  • ‘’Rollerblade Inc’’ 1984

    Το 1984, ο Scott Olson προσθέτει ένα φρένο στη φτέρνα για να βοηθήσει τους αρχάριους να ξεπεράσουν τον φόβο ότι δεν μπορούν να σταματήσουν.
    Ο επιχειρηματίας από τη Μινεάπολη Bob Naegele Jr. αγόρασε την εταιρεία του Olson, και τελικά έγινε Rollerblade Inc. Αυτή δεν ήταν η μοναδική εταιρεία που κατασκεύαζε inline πατίνια, αλλά η Rollerblade επέκτεινε το inline skating για να συμπεριλάβει μεγαλύτερο κοινό και όχι μόνο τους παίκτες χόκεϊ προσφέροντας άνετα πατίνια με αξιοπιστία και εύκολα για τη χρήση φρένων. Αυτό εισήγαγε εκατομμύρια ανθρώπους σε αθλήματα πατινιών.

  • ‘’Fitness/recreational skates’’ 1986
    Η Rollerblade Inc. αρχίζει να εμπορεύεται τα πατίνια ως εξοπλισμό γυμναστικής και ψυχαγωγίας.
  • ‘’Rollerblade’s first models’’ 1989
    Η Rollerblade Inc. έβγαλε σε παραγωγή τα μοντέλα Macro και Aeroblades, τα πρώτα πατίνια που έδεναν με τρία κουμπιά αντί για μακριά κορδόνια που χρειάζονταν δέσιμο.
  • ‘’Νέα υλικά’’ 1990

    Η Rollerblade Inc. μεταπήδησε σε μια ενισχυμένη με γυαλί θερμοπλαστική ρητίνη (durethan polyamide) για τα πατίνια της, αντικαθιστώντας τις ενώσεις πολυουρεθάνης που χρησιμοποιήθηκαν προηγουμένως. Αυτό μείωσε το μέσο βάρος των πατινιών κατά σχεδόν πενήντα τοις εκατό.
    Το 1990, οι κατασκευάστριες των inline skates στράφηκαν για άλλη μια φορά στις προσπάθειες να βρουν σχέδια και υλικά που θα επέτρεπαν στους skaters να προσομοιώσουν περισσότερες κινήσεις και ελιγμούς όπως στο πατινάζ και το χορευτικό πατινάζ. Οι skaters ανακάλυψαν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των inline skates, ιδιαίτερα την αυξημένη ταχύτητα. Οι σχεδιαστές πατινιών άρχισαν επίσης να εξερευνούν τα μεγέθη των τροχών και την ευθυγράμμιση του πλαισίου. Ωστόσο, η πλειοψηφία της ανάπτυξης κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας προοριζόταν περισσότερο για το χόκεϊ επί πάγου και cross-training ταχύτητας για skaters.

  • ‘’Active Brake Technology’’ 1993

    Η Rollerblade Inc. ανέπτυξε την τεχνολογία ABT ή Active Brake Technology. Ένας πολυκαρβονικός άξονας στερεώθηκε στο ένα άκρο στο πάνω μέρος της μπότας και στο άλλο άκρο σε ένα λαστιχένιο φρένο και κούμπωσε στο πλαίσιο στον πίσω τροχό. Ο skater έπρεπε να ισιώσει το ένα του πόδι για να σταματήσει, οδηγώντας τον άξονα στο φρένο, το οποίο στη συνέχεια θα τριβόταν στο έδαφος.
    Ο Pat McHale κατοχυρώνει στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ευρώπη διπλώματα ευρεσιτεχνίας για ένα inline skate πολλαπλών χρήσεων το 1993. Αυτό το σχέδιο διαθέτει offset inline τροχούς που δημιουργούν ένα εσωτερικό-εξωτερικό άκρο με πλευρική σταθερότητα για τον έλεγχο των άκρων που είναι παρόμοιες με τις λεπίδες πάγου.

    Το 1993, δύο άλλοι εφευρέτες, ο Bert Lovitt, και ο Warren Winslow συνεργάζονται για να εφεύρουν ένα πατίνι παντός εδάφους (all-terrain skate) που χρησιμοποιεί 2 γωνιακούς τροχούς.

  • ''Powerslide'' 1994
    Ιδρύεται η Powerslide από τους Roll Knoll και ο Stefan Goehl, μια εταιρεία με μεγάλη προοπτική για στο χώρο του inline skating.
  • ''Risport'' 1995
    Η ιταλική εταιρεία Risport παρουσίασε τον 3τροχο σκελετό με «Galaxie» και ένα φθηνό καλλιτεχνικό πατίνι με τρεις τροχούς, πλήρως πλαστικό: «Kiria» σε λευκό και «Aries» σε μαύρο. Ένα άλλο μοντέλο με μεταλλικό σκελετό και πλαστική μπότα ονομαζόταν "Vega". Όλα αυτά τα πατίνια σχεδιάστηκαν με το φρένο στα μπροστινά δάχτυλα. Η Risport ανακάλυψε επίσης ότι ένα επίπεδο πλαίσιο με 3 τροχούς μπορεί να συμπεριφέρεται ως rockered πλαίσιο χρησιμοποιώντας έναν πολύ πιο σκληρό τροχό στο κέντρο, μοιράζοντας έτσι άνισα το βάρος του σκέιτερ μεταξύ τους.
  • ''K2 Inc'' 1995
    Η εταιρεία αθλητικών ειδών K2 Inc. έρχεται με ένα σχέδιο μαλακής μπότας που στα περισσότερα σχέδια (εκτός από τα aggressive skates) έχει γίνει το πιο κοινό σχέδιο. Αυτή η εταιρεία προωθεί επίσης σε μεγάλο βαθμό τον σχεδιασμό της μαλακής μπότας για τα fitness skates . Μέχρι το 2000, οι περισσότεροι κατασκευαστές πατινιών ακολούθησαν το παράδειγμά τους, αν και η σκληρή μπότα εξακολουθεί να προτιμάται από τους aggressive skaters.
  • ''Rotrax skate'' 1995
    Ο Diederik Hol βλέπει μια ανακοίνωση στον πίνακα ανακοινώσεων ότι ένας Ολλανδός κατασκευαστής προσφέρει μια εξάμηνη ερευνητική εκπαίδευση για το σχεδιασμό ενός πατινιού clap. Είδε την ευκαιρία να αναπτύξει κάτι με τη δυνατότητα να κάνει νέα παγκόσμια ρεκόρ και χρησιμοποίησε το έργο ως απόγειο για την καριέρα του στη μηχανική σχεδίασης. Αποφοίτησε έχοντας δουλέψει στο πατίνι Rotrax, ένα πλαίσιο πολλαπλών μεντεσέδων που εξασφαλίζει πιο ισχυρό push-off και επομένως μεγαλύτερη ταχύτητα.
  • ''PIC'' 1995
    Ο John Petell, Πρόεδρος της Harmony Sports Inc., επικοινωνεί με τον Nick Perna, έναν κορυφαίο προπονητή PSA για να δοκιμάσει ένα προϊόν που ονόμασαν PIC. Η συσκευή PIC® είναι προσαρτημένη σε συμβατικά πατίνια inline για να δίνει τη δυνατότητα στους καλλιτεχνικούς skaters να εκτελούν κινήσεις καλλιτεχνικού πατινάζ που απαιτούν μια επιλογή στα δάχτυλα που διαφορετικά δεν ήταν δυνατή στα συμβατικά πατίνια inline.
  • ''Wheel Suit - Buggy Rollin'' 1995
    Ένας Γάλλος εφευρέτης, ο Jean-Yves Blondeau αποκτά δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το κοστούμι του Rollerman με 31 τροχούς (επίσης γνωστό ως Wheel Suit ή Buggy Rollin) το 1995. Αυτή η στολή έχει σχεδιαστεί με τροχούς που μοιάζουν πολύ με τους τροχούς του inline skating τοποθετημένοι στις περισσότερες αρθρώσεις του σώματος, στον κορμό ακόμα και στην πλάτη.
  • ‘’Άνθηση των inline skates’’ 1997

    Τα Inline skates και τα αξεσουάρ πατινάζ γίνονται μια διεθνής βιομηχανία δισεκατομμυρίων δολαρίων, με σχεδόν 26 εκατομμύρια Αμερικανούς να συμμετέχουν.

    Οι Lovitt & Winslow υπέβαλαν την πρώτη τους αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την εφεύρεση τους για πατίνια all-terrain skate με 2 γωνιακούς τροχούς.

  • ''Pic'' 1998

    Η συνεργασία μεταξύ του Nick Perna και του John Petell έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη ενός rockered inline skate για καλλιτεχνικό πατίνι. Το τελικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το πατίνι PIC δημοσιεύτηκε στις 14 Απριλίου 1998. Συνολικά 23 αιτήσεις χορηγήθηκαν από τον εξεταστή του διπλώματος ευρεσιτεχνίας, αλλά το βασικό στοιχείο για το PIC και άλλα παρόμοια πατίνια είναι η γωνία PIC μπροστά στα δάχτυλα που αντικατοπτρίζει τη γωνία που έχουν τα παγοπέδιλα.

    Το Coyote skate από τη Rollerblade παρουσιάστηκε το 1997 ως το πρώτο αληθινό off-road πατίνι στη βιομηχανία. Τα ελαστικά με αέρα σχεδιάστηκαν για την απορρόφηση των κραδασμών, την πρόσφυση και την ευελιξία του εδάφους.

  • ''Νέα πατίνια'' 1999

    Η Lovitt & Winslow ενσωματώνει τη νέα εταιρεία LandRoller για να κατασκευάσει και να διαθέσει τα νέα τους πατίνια με γωνιακούς τροχούς.

    Η Sportsline International προσφέρει στην Diederik Hol την ευκαιρία να σχεδιάσει μια εντελώς νέα σειρά προϊόντων από πατίνια. Έπειτα από ένα χρόνο αφοσιωμένης σκέψης και σχεδίασης, σχεδίασε αυτό που είναι τώρα γνωστό ως Mogema Dual Box.

  • ''Inline figure skating'' 2000
    Το καλλιτεχνικό πατινάζ με ρόδες αναπτύχθηκε ως εργαλείο εκπαίδευσης για τους skaters εκτός πάγου και αναδεικνύεται ως ένα ανταγωνιστικό άθλημα. Ορισμένοι κατασκευαστές, όπως η Triax/Snyder, ανταποκρίνονται παρέχοντας επιλογές εξοπλισμού που απαιτούνται για το καλλιτεχνικό πατινάζ.
  • ''Mogemas'' 2002

    Τον Νοέμβριο του 2002, μετά το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα καλλιτεχνικού πατινάζ στη Γερμανία, ο προπονητής του Chien-Hao Wang επισκέπτεται τον Arthur Lee για να συζητήσει τη ζημιά στα πατίνια του Wang και να ζητήσει την ανάπτυξη ενός καλύτερου πλαισίου καλλιτεχνικού πατινάζ.

    Τρία χρόνια αφότου έκανε το πρώτο του σκίτσο, ο Diederik Hol πείθει την Παγκόσμια Ομάδα Rollerblade και άλλους να χρησιμοποιήσουν το Mogemas στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Inline στη Γαλλία. 45 skaters κέρδισαν χρυσά, ασημένια και χάλκινα μετάλλια στο Mogemas.

  • ''Arthur Lee's Snow White Inline'' 2003
    Ολοκληρώθηκε το πρωτότυπο ‘’Snow White Inline’’ του Arthur Lee.
  • ''Snow White frames'' 2004
    Το Snow White χορηγεί δύο Ταϊβανέζους skaters, τους Chia-Hsiang Yang και Chia-Ling Hsin, για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Inline του 2004 στο Fresno της Καλιφόρνια. Ο Kadu, προπονητής των Gustavo Casado Melo και Adrian Baturin, και η κ. Yasaman Hejazi, προπονήτρια της Ομοσπονδίας καλλιτεχνικού πατινάζ του Ιράν, είναι από τους πρώτους προπονητές που χρησιμοποίησαν πλαίσια Snow White.
  • ''Angled Wheel Technology'' 2005
    Η τεχνολογία Angled Wheel της LandRoller ξεφεύγει από τα παραδοσιακά inline skate σχέδια με δύο μεγάλους γωνιακούς τροχούς εκτός της γραμμής, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στο πλάι οι οποίοι κυλούν πάνω από την κεντρική γραμμή της μπότας και διατηρούν χαμηλό κέντρο βάρους.
  • ''Wheel Anti-Reversing Technology'' 2006
    Η τεχνολογία Wheel Anti-Reversing αναπτύχθηκε από τον Bruce Honaker για να βοηθήσει τους νέους skaters, επιτρέποντάς τους να κρατούν και τα δύο πατίνια στο έδαφος και παράλληλα το ένα με το άλλο. Αυτό δημιουργεί άνεση και σταθερότητα καθώς αποκτάται ορμή. Ο φόβος της κύλισης προς τα πίσω σε ανηφόρες εξαλείφεται επίσης. Η συσκευή μπορεί να αφαιρεθεί αφού αναπτυχθούν οι δεξιότητες στο πατινάζ.
  • ''Flex Brake'' 2013

    Ο Brian Green και η Cardiff Skate Company προσφέρουν ένα ρυθμιζόμενο πατίνι με μοναδική διαμόρφωση τριών τροχών και σύστημα πέδησης που προωθείται ως πιο σταθερό και πιο βολικό από οποιοδήποτε άλλο πατίνι στην αγορά.

    Το Flex Brake, το ελαφρύ σύστημα πέδησης του Ben Wilson που έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει στα περισσότερα πατίνια ταχύτητας ή πατίνια γυμναστικής, το σύστημα DXS Inline Skating Disk Brake του Alex Bellehumeur και τα ενεργά φρένα Gravity Master από τον Craig Ellis αναζωογονούν το ενδιαφέρον για την τεχνολογία inline stoping skate.

  • ''Πατίνια παντού'' 2015- σήμερα

    Το άθλημα των πατινιών έχει ανθίσει σε όλο τον κόσμο κι όλο και περισσότεροι επιλέγουν αυτό το άθλημα για να διασκεδάσουν και να γυμναστούν.
    Στην Ελλάδα πολλοί σύλλογοι είναι ενεργοί και προσφέρουν μαθήματα rollers σε μικρούς και μεγάλους ενώ όλο και περισσότεροι επιλέγουν τα πατίνια ως μέσο μεταφοράς.

Η ιστορία των πατινιών | History of rollers skates | Rollaround

 

Κι αν έφτασες στο σημείο να διαβάσεις όλο αυτό το άρθρο σου αξίζει σίγουρα μια ανταμοιβή! Ένα κουπόνι σε περιμένει με έκπτωση για τα rollers/πατίνια Αθλοπαιδιά για μπεις κι εσύ στη μεγάλη μας πατινοπαρέα!

Με τον κωδικό history10 έχεις έκπτωση 10% σε οποιοδήποτε ζευγάρι rollers/πατίνια επιλέξεις από τη μεγάλη συλλογή της ελληνικής εταιρείας ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΑ.

-> Αν σου φάνηκε ενδιαφέρον αυτό το άρθρο μπορείς να το μοιραστείς με τους φίλους σου στα social media!

 

Roll you around! 

logorollaround w171

Stay up to date with the
latest news